torsdag 23 november 2017

Karta för förälskade & andra vilsna

Karta för förälskade & andra vilsna är skriven av Johanna Lindbäck och utgiven av Gilla böcker. Boken hittas på Adlibris och Bokus

Julias bästa kompis Karin har valt att följa med Astrid till Mallorca på sommarlovet istället för att vara med Julia i hennes sommarstuga. Dessutom är Karin sur på henne för att Julia blivit ihop med Isak som Karin gillade. Under de tråkiga veckorna i sommarstugan på Dalarö är det tänkt att Julia ska längta efter Isak och bli kär på riktigt. Men till Dalarö kommer också Rasmus som hyrt en stuga tillsammans med sin mamma. Killen som ritar otroliga kartor och som skelar lite med ena ögat om man tittar noga. Rasmus gör vistelsen på Dalarö inte alls som hon tänkt sig. 

Det här var precis den boken jag behövde efter att ha läst en några mörka och läskiga böcker den senaste tiden. En perfekt mysig bok att sträckläsa och längta tillbaka till sommaren med!

När jag började läsa den här boken hade jag först lite svårt att komma in i boken, men när jag väl hade gjort det var jag fast. Det var en så fin och mysig bok som jag hela tiden längtade till att fortsätta läsa. Vad mer behöver en bok än sommar, kärlek och vänskap? Det som gjorde boken ännu bättre var att de besökte ett bibliotek några gånger i boken och också pratade mycket om böcker. En del av handlingen hängde mycket på boken Jag ger dig solen av Jandy Nelson som Julia läste och rekommenderade till Rasmus. Det är roligt när böcker finns med i böcker tycker jag! I Karta för förälskade & andra vilsna tyckte jag att det var fint hur stor betydelse den boken fick för karaktärerna och det är ju lite extra roligt när man själv läst boken som nämns i en bok!

Sammanfattningsvist så gillade jag verkligen Karta för förälskade & andra vilsna och rekommenderar er att läsa den! Av mig får boken 4 av 5 ugglor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar