fredag 6 oktober 2017

Bokmässeinköp och recensionsexemplar - Bokhaul #13

Högen med böcker jag ska läsa växer sig ständigt högre och högre och bokmässan gjorde det ju inte bättre. Jag har på senaste tiden fått och köpt en hel del böcker som jag är jättetaggad på att läsa och tänkte idag berätta om dem.

Vi börjar med böckerna jag köpte och fick på bokmässan! Jag hade inte tänkt att köpa så många böcker eftersom att jag redan har en hel del att läsa. Men att åka till bokmässan utan att komma hem med minst en bok går ju inte! Jag köpte tre böcker på bokmässan och fick två. Alla dessa böcker är sådana som jag verkligen vill läsa så jag är väldigt nöjd med mina fynd! Equilibrium var den första boken jag fick under bokmässan. Den fick jag av författaren Anna Jakobsson Lund eftersom att hon hade frågar om jag ville ha ett recensionsex av hennes nya bok. Sedan fick jag också den nya PAX-boken Maran av Ingela och Henrik som var den del av författartrion som var på mässan. Jag blev så himla glad och är otroligt taggad på att läsa den! Jag köpte Karta för förälskade och andra vilsna av Johanna Lindbäck, Bibliotek av Ali Smith och Facit - konsten att skriva krönikor av Patrik Lundberg.



Nu går vi vidare till böckerna som jag fick innan bokmässan. På tisdagen var jag i Stockholm på releasefest för Anders Jacobssons nya bok Mica - dotter av solfolket. Precis när jag skulle åka till tågstationen kom pappa in med posten och där hade jag fått en bok från Rabén & Sjögren, nämligen Övergångarna av Andreas Kundler och Lisa Linder. Den hade jag inte hört talas om tidigare, men det ska bli roligt att läsa. Innan releasefesten gick vi in på Adlibris-affären och där fyndade jag Tre saker jag inte vet om dig av Julie Buxbaum som jag länge velat läsa för 99 kr.




Andra recensionsexemplar jag fått på senaste tiden är Flykten från Olympo av Lisa Hågensen, En väktares bekännelser av Elin Säfström, Morfars hemlighet av Michael Wiander och Allt jag inte sa av Yrsa Walldén.


Jag har så många bra böcker att läsa nu som jag är väldigt taggad på! Tur att det är läslov snart!

2 kommentarer:

  1. Åh, "Tre saker jag inte vet om dig" är så bra - hoppas du också gillar den! Och såg att du gillade "Allt jag inte sa" på Goodreads, så har klickat hem den! Paketet har dock försvunnit någonstans i Sverige haha, så det lär dröja innan jag får boken... Har dock så mycket annat att läsa, så det gör inte så mycket. Håller med om att lovet kommer lägligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag med! Allt jag inte sa är såå bra, hoppas du gillar den! <3

      Radera