torsdag 16 februari 2017

Redo för lov!

Nu är det tid för sportlov hos många, så även hos mig. Förutom att sporta kan hade jag tänkt hitta på en massa bokrelaterade aktiviteter och idag hade jag tänkt att dela med mig av lite tips. Loven har ju en tendens i att resultera i att man antingen har för mycket planerat eller inte gör så mycket alls. Därför tänkte jag tipsa om lite roliga aktiviteter att hitta på tillsammans med kompisarna eller familjen.



1. Biblioteket - Kolla upp vad som händer på ditt bibliotek! Vid lov har många bibliotek massor av roliga aktiviteter att bjuda på som dessutom är gratis! På Eskilstuna stadsbibliotek anordnas Sagolek, skrivarverkstad, författarbesök och bokmärkesverkstad bland annat. Jag skulle ha gått och lyssna på PAX-Henrik Jonsson, med det blev tyvärr inställt. Men som tur är anordnas också Bookworms skrivarverkstad för barn och unga mellan 9-12 år och 13-18 år. Det ska jag såklart gå på! På lördag firar Lilla Deckarbiblioteket 5 år, då kan man lyssna på författaren Petter Lidbeck och lösa deckarfall hos Deckarklubben. När Lilla Deckarbiblioteket invigdes var jag med i Deckarklubben och fick vara med och hjälpa till! Hett tips alltså, bibliotek är så bra!

2. Eget skrivarläger - Dra ihop ett gäng skrivsugna kompisar och fixa ett eget skrivarläger! Här kan du läsa mitt inlägg om det.

3. Rum 213 på bio! - Läs Ingelin Angerborns mysrysare Rum 213 om Elvira, Meja och Bea som är på ett sommarkollo där det spökar. Filmatiseringen har snart premiär på bio och den kan man ju gå och se om man vågar!

4. Läsmaraton - Ägna en hel dag åt läsning! Bygg en mysig koja eller bulla upp med kuddar i sängen och läs!

Ha ett jättehärligt sportlov så ses vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar