söndag 24 april 2016

Söndagsfrågor

Det var länge sedan jag var med på Bokbloggsjerkan så nu tänkte jag hoppa på tåget igen. Jag tänkte också att jag kunde svara på Veckans bloggfråga (dock lite sent kanske) i samma ilägg.

Veckans bokbloggsjerka fråga lyder:

Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).

Det finns en hel del böcker som jag är sugen på att läsa! En av böckerna jag har i min läshög, M varken mer eller mindre, av Petra Backström är jag sugen på att läsa. Den verkar bra men i själva verket vet jag inte riktigt vad den handlar om. Annars är jag väldigt sugen på att läsa Zoe Suggs andra bok Girl Online On tour. Jag läste hennes första bok för ett tag sedan och den älskade jag. Den var supermysigt och var väldigt bra skriven. När jag såg att hon hade skrivit en till bok blev jag förståts eld och lågor, så jag hoppas på att få läsa den snart!

Jag läste även ut PAX Näcken för någon vecka sedan och den var sååååå bra! Som vanligt slutade den också med en cliffhanger vilket gör att jag inte kan bärga mig tills nästa bok kommer ut i höst. Jag längtar verkligen tills i höst när Pestan kommer ut! Det är bara maj, juni, juli, augusti, september, ocktober, sex månade kvar...



Veckans bloggfråga lyder:

När läser du oftast? I sängen innan du somnar, på kvällarna istället för att titta på TV...? Hur gör du för att få tid för att läsa? Har du tillräckligt med lästid eller önskar du att du hade kunnat läsa mer?

Jag har ofta lite tid över på morgonen innan jag går till skolan och då brukar jag försöka läsa lite. Men ibland tar sociala medier och Youtube över, det är synd. Jag brukar oftast läsa innan jag ska sova, om jag inte är för trött. Annars brukar jag försöka läsa när jag har tid. På eftermiddagarna när jag inte har något annat vettigt för mig, på kvällarna när jag inte har någon träning eller när som helst under dagarna på helgen.

Jag försöker att ta mig tid till läsning och att när jag har tid över läsa. Men som sagt är det ofta andra saker som tar över tiden. Men jag försöker verkligen att prioritera läsningen framför mobilen eller ipaden. Jag har tid för att läsa, men jag önskar självklart att jag hade mer tid till läsning. Jag hade hundra gånger hellre valt en bra bok framför läxorna även fast jag gillar skolan. Men vissa skaer måste man ju göra...

Ha en fin vecka!

2 kommentarer:

  1. PAX-böckerna känner jag mig väldigt nyfiken på, trots att jag inte alls är i rätt målgrupp. Men alltså, Åsa Larsson... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, läs dem! De passar oavsett ålder!

      Radera