torsdag 25 februari 2016

Bokrea och skrivarworkshop

Idag har jag varit på stan med min kompis, vi fikade på ett jättemysigt ställe Moccadeli och sedan gick vi på bokrean. Där hittade jag en bok, Unga kvinnor av Luisa May Alcott som jag köpte. Det verkar vara en klassiker och jag hoppas den är bra.

                                                     

Sedan var vi på skrivarworkshop på biblioteket, där fick vi göra en massor med roliga skrivövningar. Vi skrev olika sorters dikter, bland annat kylskåpspoesi och en sorts dikt där man tog en sida i en bok och strök över vissa ord för att resten av orden skulle bilda en dikt. En skrivövning gick ut på att man skulle beskriva olika känslor både hur man känner sig och hur ansiktet och kroppen rör sig. Vi också skriva ett recept med lite udda ingredienser. Jag fick kattungar, ritpapper, sorg, karamellfärg och kattkurr. En skrivövning kallas för rundpingis, då fick vi varsitt papper med en ofärdig mening på. Då skulle man fortsätta meningen och skriva det första man kommer på. Man skriver i ungefär en minut och sedan byter man papper tills man får tillbaka sitt eget papper igen. Superroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar