tisdag 1 december 2015

Fotspår i natten - Recension

Fotspår i natten är skulle jag säga är en deckare för barn mellan 9-12 år skriven av Agneta Strandberg. Boken är utgiven hos Whip media och du kan hittade den hos Bokus och Adlibris.

Oskar har precis flyttat och nu bor han nära sin älskade farfar. Men jullovet blir inte riktigt som han tänkt sig. Någon gör fotspår utanför hans fönster på nätterna och farfars saker börjar försvinna. Tillsammans med sina nya kompisar försöker de lösa gåtan och de blir inblandade i ett fall som är allvarligare än de vad de trott...

Jag tyckte att den här boken var bra skriven och spännande uppbyggd. Första halvan av boken var inte så mycket deckare, utan handlade mer om vardagen. Men sedan blev det mer spännande att läsa. Om jag skulle ändra något med boken så skulle jag göra den mer spännande i början för då hände det inte så mycket saker. Att man får lite ledtrådar men endå inte riktigt kan lista ut saker är något jag verkligen uppskattar, det blir så roligt att läsa då. Jag tror att den här boken passar jättebra att läsa under jullovet som snart är påväg. Det var korta kapitel och ganska lättläst så jag förmodar att den här boken skulle passa även för de som har lite svårt med läsningen. Fotspår i natten är en bra bok om du vill läsa en spännande deckare nu i vinter med det var inte en bok jag riktigt fastnade för. Det kan också ha att göra med att jag egentligen är lite för gammal för den här boken. Men jag rekommenderar den till dig mellan 9-12 år. 

Jag ger Fotspår i natten 3 av 5 ugglor!

1 kommentar:

  1. Tack Agnes för din recension! Du har skrivit fint om boken och jag tar till mig det du sa om början nu medan jag skriver på nästa bok om Oskar Olof Jönsson. Och jag tror också det är som du säger, du är kanske lite för gammal för boken. Men uppskattar att du ändå tyckte den var spännande :-)

    SvaraRadera