tisdag 11 augusti 2015

Sommarens bästa läsplatser

Idag hade jag tänkt att berätta om mina bästa platser att läsa på nu i sommar. 

Jag älskar att läsa på en brygga, det är så himla skönt att höra fiskmåsarna skrika och vattnet skvalpa. Det bästa sättet att spendera sin tid på sommaren är att läsa och bada. En jättebra kombo, dock inte samtidigt. Jag brukar läsa på våran brygga vid våran sommarstuga. Där trivs jag! 

 
På tal om vatten och att bada så gillar jag också att läsa vid en pool ( iallafall utomlands och när det inte är så mycket folk). Det är mysigt att plaska med fötterna i vattnet medan man läser en spännande bok.
 
När jag är på landet vid våran sommarstuga tycker jag om att gå till skogen. Dit kan man också ta med sig en bok. Varför inte slå sig ner på en stubbe eller sten och slå upp boken eller hitta en bra plats att lägga ut en picknickfilt på? I skogen finns det ett lugn och inget kan störa din läsning. Skogen är en väldigt bra läsmiljö om du läser sagor.

 
Nu i sommar läser jag gärna i trädgården. Vid trädgårdsmöblerna eller direkt på gräsmattan. Det är härligt att känna gräset vaja, löven prassla och höra fåglarna kvittra. 

 
Har jag inget bra väder läser jag oftast inne. I soffan eller sängen, men när vi är på landet är kökssoffan väldigt skön. Där kan man ligga och läsa i timtal och lyssna på regnet som smattrar mot taket.

 
Vilken är din bästa läsplats i sommar?








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar