torsdag 13 augusti 2015

I min läshög

Jag har en hög full med böcker som ligger och väntar på att bli lästa och idag tänkte jag berätta vilka böcker det är.

På biblioteket lånade jag Kathrine teorin, av John Green för att jag ville testa något mer av honom. Många gillar ju hans böcker och därför ville jag också testa en bok. Jag skulle vilja läsa Papertowns också och se filmen som går på bio nu, den verkar bra.

En kompis tipsade om boken Oönskad, av Gemma Malley, så jag har lånat den också. Det är någon typ av dystopi, så jag får se om jag gillar den, men jag ska testa i alla fall.

För några veckor sedan läste jag ju Anna och den franska kyssen och den gillade jag jättemycket så jag kollade upp om författaren hade skrivit fler böcker. Det hade hon, några stycken. Men det var bara en som var översatt till svenska. De hade bara den oöversatta på biblioteket, men jag lånade den ändå, Lola and the boy next door, av Stephanie Perkins. Jag vill läsa den och ska försöka få tag i den på svenska också och jag hoppas att hennes andra böcker också översätts till svenska. Men boken ser väldigt bra ut, jag gillar framsidan!


I min läshög finns en till bok på engelska, Karlsson on the roof av Astrid Lindgren. Jag ville läsa lite på engelska och Astrid Lindgren är alltid bra! Jag tyckte titeln Karlson på taket, lät väldigt kul på engelska så varför inte?

På bokkollot som jag var på i våras fick jag en bok som heter Frida med hjärtat i handen av Torun Lian. Den har jag inte läst ännu. Men jag har läst en bok av den författaren tidigare som jag verkligen gillade, så jag hoppas att den här också är bra.

Som eld av Sara Lövenstam ligger också i min läshög. Jag har läst på några bloggar om den och många verkar tycka att den är bra. Så jag hoppas att jag också gillar den! Den verkar väldigt bra och jag gillar omslaget! Längtar tills jag får läsa den!




Vilka böcker vill du läsa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar