tisdag 23 december 2014

Julläsning

Nu under julen läser jag mycket. Många böcker om julen, Astrid Lindgrens berättelser får mig verkligen i den rätta julstämningen. Det här är den mysigaste tiden att sitta inne och läsa och jag ha laddat upp med många böcker. Vi får se om jag hinner med alla… Men en del av böckerna har jag redan läst.
    IMG_0554.JPG
  • Dina brev lägger jag under madrassen, av Astrid Lindgren och Sara Schwardt - Detta är en bok som innehåller en brevväxling mellan Astrid Lindgren och en flicka. Det är min mammas bok och hon tyckte att jag skulle läsa den.
  • Läsnovor, av Ingrid Jönsson - En novellsamling för barn som utspelar sig  i barns vardag. Här kan du läsa min recension.
  • Piträdens systrar, av Ann Brashares - Jag gillar författaren och köpte den för 20 kr på min klass julmarknad.
  • 8 saker du aldrig skulle våga, av Eva Susso och Moa Eriksson Sandberg
  • Vad Milo såg, Virgina Macgregor - En tidig julklapp till mig själv som verkar väldigt bra.
  • God jul, Lilla Lök, av Frida Nilsson
  • Titta, Madicken, det snöar!, av Astrid Lindgren - En julfavorit som jag gillar mycket! Här kan du läsa mer om boken.
  • Another night before christmas, av Ann Duffy - Julbok på engelska.
  • Koden är knäckt, av Per Lange och Johan Bergström - En bok om hur man övertalar föräldrar. Det kommer komma en recension på den tror jag.
  • Jullov är bara ett påhitt, sa Madicken, av Astrid Lindgren
  • God jul i stugan!, av Astrid Lindgren - Full med julfavoriter. Här kan du läsa mer om boken.
  • Tro på tomten, av Lotta Olsson - Julig bok. Här kan du läsa mer om boken.
  • Århundradets Astrid, av Anna Maria Hagerfors - Letade lite i mammas bokhylla och den här lät intressant.
  • Sunes jul, av Sören Olsson och Anders Jacobsson - Så himla rolig bok som man bara måste läsa på julen. Här kan du läsa mer om boken.

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar