söndag 1 juni 2014

Läst i maj

Jag läste 5 böcker under maj månad. Det var väl ok, men det kändes som att det gick lite trögt.

Jag hade fått lånat några riktigt bra böcker av en kompis som var skrivna av Francine Pascal. Vi båda tyckte de var jättebra och blev superglada när vi hittade några böcker av samma författare på skolbiblioteket. Jag lånade en av dem och det blev en av böckerna jag läste under maj: Skrämselkriget, av Francine Pascal. Jag läste även Svikna löften, också av Francine Pascal. 

Havets djup (inbunden)Samma kompis hade också för ett tag seden läst böckerna om Steffi och Nellie av Annika Thor. Jag hittade de på biblioteket och bestämde mig för att testa dem. I maj läste jag den tredje av fyra böcker: Havets djup, av Annika Thor. De böckerna utspelar sig under andra världskriget och Steffi och Nellie är judar. Systrarna tvingas fly utan sina föräldrar till Sverige. i den tredje boken har de varit ganska länge i Sverige. Jag har ännu inte läst den fjärde boken, men det är en väldigt bra serie.  Jag gillar de två första böckerna mest; En ö i havet och Näckrosdammen.
                                                                                        

Rubinröd, av Kerstin Gier läste jag och den kan du läsa om i min bokrecension.

MegaVega & SuperNova och kampen om tiden, av Pascal Vallin Jhoansson, Jan Vierth, Anders Sparring och Valentin Schönbeck  lånade jag av min lillebro: Jag tänkte att den kunde vara rolig att läsa eftersom att den bygger på julkalendern 2009, Superhjältejul. Boken passar nog bättre för de som är 6-9 år än för mig. Men själva berättelsen var jättespännande och rolig att läsa.
                                                                                                                       Megavega & Supernova och kampen om tiden (Kartonnage)

I juni hoppas jag på att få läsa några riktigt bra sommarböcker!

Bild: Havets djup
Bild: MegaVega & SuperNova och kampen om tiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar